کتاب جامع آموزش کشاورزی از سیر تا پیاز

کتاب جامع آموزش کشاورزی از سیر تا پیاز

در این کتاب جامع و کامل همان طور که در عنوان آن ذکر شده، از سیر تا پیاز موضوعات مرتبط با کشاورزی بیان شده است تا نیاز شما به اطلاعات عمومی راجع به کشاورزی رفع کند. فهرست مطالب کتاب شما را از جزییات بیشتر این کتاب مطلع می سازد.

نسل های گذشته باغبانی را به منظور تامین نیازها و بقا خود انجام می دادند و راه دیگری هم نداشتند. صبح های زود از هر سویی آواز خروس به گوش می رسید. زیرا تقریبا هر کس محلی برای نگهداری مرغ و خروس داشت. بچه ها در بازگشت از مدرسه یک بغل علف و سبزه برای خرگوش های خود می چیدند. باغ ها و باغچه ها بسیار پر ثمر بودند و از کود حیوانی برای باغچه ها استفاده می کردند و این باغچه ها به اندازه ای محصول می دادند که حیرت انگیز بود.

در آن زمان به فکر هیچ روستایی نمی رسید که سبزی خریداری کند زیرا هیچ نیازی به انجام این کار نبود. کم کم روستاییان مجبور شدند برای ادامه زندگی و تهیه مایحتاج خود به شهرها مهاجرت کنند و باغچه ها و باغ های سبز هم متروک ماندند. در شهر نقش باغچه ها هم تغییر کرده و مبذل به نشانه هایی از زندگی شهری و رقابت همسایگی شدند.

اما امروزه دوباره کف ترازو به این طرف پایین آمده و به همان نسبت که مواد غذایی مانند بقیه چیزها بیش از پیش گران می شود تمایل به کاشتن در باغچه برای پاسخ به نیازهای خود دوباره نمایان گشته است.

انسان ها در می یابند تا به وسیله کاشتن در باغچه و باغ می توان مقتصدانه زیست و میوه ها و سبزی های تازه هم نه تنها طعم بهتری خواهند داشت بلکه برای سلامتی هم بسیار مفید خواهند بود.

فهرست مطالب

بخش اول) قسمت های قابل مصرف گیاهان: ریشه ها، ساقه ها، برگ ها، دانه ها، گل ها، میوه ها

بخش دوم) باغچه در تمام سال: زمستان، بهار، تابستان، پاییز

بخش سوم) منظم کردن باغچه سبزی کاری، سر وسامان دادن به باغچه

بخش چهارم) رسیدگی به زمین، تکثیر گیاهان، مراقبت از کشت، بیماری ها و پارازیت ها، برداشت محصول و نگهداری، روش کاشتن در خاک نرم

بخش پنجم) طرز کاشتن سبزی ها

بخش ششم) طرز کاشتن میوه ها

بخش هفتم) کاشتن سبزی های معطر

بخش هشتم) پرورش گیاهان و سبزی ها در گلخانه

بخش نهم) متفرقه

حتما ببینید

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

تحقیقات و پژوهش های زیادی بیانگر اثر تیپ بر طول عمر اقتصادی و تولید گاو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *