کتاب آموزشی مشارکت عمومی برای حفظ احیای جنگلها

کتاب آموزشی مشارکت عمومی برای حفظ احیای جنگل ها

منابع طبیعی، منابعی هستند خدادادی که بطور طبیعی بوجود آمده اند و انسان در تولید و ایجاد آنها هیچگونه نقشی نداشته است. آب، خاک، هوا، گیاهان، مراتع، جنگل ها و حیوانات از جمله منابع طبیعی هستند. منابع طبیعی به دو دسته تقسیم می شوند : منابع طبیعی تجوید شونده و منابع طبیعی غیرقابل تجوید.

جنگلها یکی از این منابع هستند که بطور طبیعی می توانند خود را بازسازی کنند، در صورتی که انسان بطور صحیح از آنها استفاده نمی کند. جنگلها باعث تصفیه هوا، تامین منابع آبی، حفظ و تولید خاک تامین منابع غذایی، دارویی، صنعتی، کاهش آلودگی صوتی و… می شوند. متاسفانه امروزه به دلیل بی توجهی و ناآگاهی برخی از مردم و همچنین بهره برداری غیر اصولی از این سرمایه با ارزش، شاهد نابودی و تخریب جنگلها هستیم.

با از بین رفتن جنگل، خاک هم از بین می رود. پس باید چاره ای اندیشید. اهمیت مشارکت مردم بویژه جنگل نشینان در حفاظت از جنگلها، کاملا روشن است. زیرا اولین بهره برداران، می توانند بهترین حافظان باشند. برای رسیدن به این هدف باید از خانواده شروع کنیم. زیرا رکن اصلی هر جامعه خانواده است و زنان نقش مهمی در آموزش اعضای خانواده داشته و اولین مربی در جامعه می باشند. هدف این کتاب آموزشی، جلب مشارکت زنان و ارتقا آگاهی آنان نسبت به توانایی هایشان می باشد. زیرا اگر فرد فرد زنان در کنار هم قرار گیرند و افکارشان را یک جا جمع کنند، با دانایی می توانند نیروهای بسیاری در اجتماع باشند.

کتاب آموزشی مشارکت عمومی برای حفظ احیای جنگلها

هدف این کتاب آموزشی :

آشنایی با اهمیت و چگونگی احیاء جنگل ها

نقش زنان در آموزش، مشارکت و اهمیت آن

آشنایی با تشکیل گروه های مردمی و فعالیت آنان

فهرست کتاب آموزشی

جنگل و اهمیت آن

نقش جنگل در زندگی انسان و موجودات زنده

خطراتی که جنگل ها را به نابودی می کشاند

مهمترین راهکارها برای حفظ جنگل ها

تعریف مشارکت

نقش مشارکت زنان در حفظ جنگل ها

خلاصه ای از مشارکت زنان دوستدار کوهستان

حتما ببینید

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

تحقیقات و پژوهش های زیادی بیانگر اثر تیپ بر طول عمر اقتصادی و تولید گاو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *