کتاب آموزشی آفات مهم خرما دراستان بوشهر

کتاب آموزشی آفات مهم خرما در استان بوشهر

کشت خرما در ایران از سابقه طولانی برخوردار بوده و در حال حاضر یکی از محصولات مهم به خصوص در مناطق جنوبی کشور به شمار می آید. لیکن با وجود این قدمت، کاشت، تولید و فرآوری محصول خرما همگام با سایر فعالیت های بخش کشاورزی پیشرفت مطلوبی نداشته است.

مسایل، مشکلات و عواملی مانند بهبود سیستم کاشت، ارقام مناسب، تغذیه صحیح، آبیاری درست، کنترل عوامل خسارت زا، رعایت بهاشت باغ، اصلاح روش های برداشت، انجام عملیات صحیح پس از برداشت ( تمیز کردن، ضد عفونی کردن، جدا سازی، درجه بندی و بسته بندی ) و نهایتا بازاریابی علمی داخلی و خارجی و هم چنین صنایع تبدیلی از نکات برجسته ای هستند که روی تولید، صادرات و اقتصاد باغ دار نقش مهمی دارند و می تواند جایگاه خرمای ایران را در بازار های جهانی تثبیت کند.

یکی از عوامل اصلی زیان آور خرما آفات هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم کمیت و کیفیت محصول را کاهش می دهد. به همین منظور شناخت آفات و استفاده از روش مبارزه تلفیقی در بهبود سیستم تولید نقش اساسی را دارا می باشند.

کتاب آموزشی که پیش رو دارید در همین راستا و با هدف آشنایی بیشتر شما باغ داران تهیه گردیده است و امید است که با بکارگیری نکات علمی همراه با تجارب گرانبهای خود میزان کمی و کیفی تولید را بالا ببرید.

کتاب آموزشی آفات مهم خرما دراستان بوشهر

فهرست کتاب آموزشی

  • خرمای استان
  • آفات مهم خرما
  • کرم میوه خوار خرما
  • کنه گردآلود خرما
  • سوسک سرخرطومی حنایی خرما

حتما ببینید

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

تحقیقات و پژوهش های زیادی بیانگر اثر تیپ بر طول عمر اقتصادی و تولید گاو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *