کتاب آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی استان لرستان

کتاب آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی استان لرستان

گیاهان دارویی یکی از منابع غنی کشورمان است که می توان آن را گنجینه طلای سبز نامید. این گیاهان از دیرباز در طب سنتی به کار می رفته و امروزه با توجه روند رو به رشد مصرف آن در سراسر دنیا و استفاده روز افزون از این گونه نباتات در صنایع دارویی، خوراکی، بهداشتی و آرایشی، روز به روز بر اهمیت آن افزوده می گردد. بر اساس گزارش بانک جهانی، حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی تا سال ۲۰۵۰ میلادی بالغ بر پنج تریلیون دلار خواهد شد.

هم اکنون گیاهان دارویی بازار بزرگی در جهان داشته و کشور ما نیز می تواند به یکی از مهم ترین صادر کنندگان این گیاهان تبدیل شود. استان لرستان یکی از مناطق مهم گیاهان دارویی ایران محسوب می شود، خاستگاه حدود ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ گونه دارویی کشور می باشد. گونه های غالب درختی آن عبارت است از بلوط ایرانی، ارژن، کیکم، زالزالک و گلابی وحشی، گونه های مختلف علفی به خصوص تیره های نخود، گندمیان، چتریان، نعناییان و گونه های نادری از قبیل گلپر در لرستان می روید.

از این رو شناسایی و معرفی گونه های متعدد ارزشمند گیاهان دارویی لرستان دارای اهمیت است. از سوی دیگر با نگاهی به روند تخریب پوشش گیاهی استان لرستان دارای اهمیت است. از سوی دیگر با نگاهی به روند پوشش گیاهی استان، ضرورت حفاظت و بهره برداری اصولی از این منابع امری اجتناب ناپذیر است. هم چنین برای جلوگیری از نابودی این ذخیره ارزشمند استان، می توان نسبت به کشت این گیاهان در سطوح زراعی اقدام نمود. این کتاب آموزشی بر آن است با معرفی چند نمونه از گیاهان دارویی استان لرستان، به افزایش آگاهی عمومی از این سرمایه طبیعی  بپردازد.

کتاب آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی استان لرستان

 

هدف این کتاب آموزشی

اشنایی با برخی گیاهان دارویی استان لرستان

آشنایی با نحوه جمع آوری گیاهان دارویی

آشنایی با نحوه خشک کردن گیاهان دارویی

مخاطبان با استفاده از خصوصیات ظاهری، قادر به شناسایی گیاهان دارویی استان در عرصه جنگل ها و مراتع خواهند بود.

فهرست کتاب آموزشی

معرفی چند نمونه از گیاهان دارویی

نحوه جمع آوری گیاهان دارویی

خشک کردن گیاهان دارویی

حتما ببینید

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

تحقیقات و پژوهش های زیادی بیانگر اثر تیپ بر طول عمر اقتصادی و تولید گاو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *