کتاب آموزشی فیزیولوژی رکود و نیاز سرمایی در درختان میوه مناطق معتدله

کتاب آموزشی فیزیولوژی رکود و نیاز سرمایی در درختان میوه مناطق معتدله

بررسی نیاز سرمایی درختان میوه مناطق معتدله و تطابق اقلیم های مورد کشت با ساعت های مورد نیاز سرمایی ارقام مختلف درختان نقشی مهم در سازگاری مدیریت مناسب و کارآمد در تولید محصولات میوه سردسیری دارد. در این راستا دانش فیزیولوژی و چگونگی ورود به دوره استراحت و تکمیل آن عناصر وابسته به این چرخه و یافتن زمان دقیق شروع و خاتمه از رکود ( استراحت ) و مدت زمان خفتگی عمیق و تغییر و تحولات بوجود آمده در این دوران و ساعت ها و واحدهای سرمایی لازم برای تکمیل آن برای متخصصین باغبانی بسیار ضروری می باشد.

برای جلوگیری از مشکلات کمبود سرمای موثر می توان از روش های مختلف نظیر انتخاب رقم مناسب، انتخاب مکان مناسب جهت کشت، استفاده از تیمار های کوتاه کننده استراحت و یا تیمارهای جلوگیری از استراحت استفاده نمود.

انتخاب ارقام مناسب مهم ترین روش جهت جلوگیری از مشکلات عدم تامین نیاز سرمایی می باشد. به طور کلی مناطق بلند تر نسبت به مناطق پست تر دارای طول دوره سرمایی بیشتر می باشند، با ثبت مقدار دماهای موثر در این مناطق می توان به طور دقیقی نسبت به میزان سرما و توصیه رقم مناسب برای کشت در مناطق معتدل اقدام نمود.

این کتاب آموزشی که حاصل نتایج تحقیقات انجام شده در مورد نیاز سرمایی ارقام مختلف درختان میوه سردسیری و با عنوان بررسی نیاز سرمایی ارقام میوه به نگارش در آمده است و برگیرنده فیزیولوژی استراحت و روش های خروج از آن در درختان میوه مناطق معتدله می باشد. امید است که این کتاب آموزشی مورد قبول پژوهشان و محققان باغبانی قرار گیرد.

کتاب آموزشی فیزیولوژی رکود و نیاز سرمایی در درختان میوه مناطق معتدله

 

فهرست کتاب آموزشی

دوره رکود در گیاهان

تعریف و تقسیم بندی رکود

چرخه رشد سالانه

نیاز سرمایی و عوامل موثر بر آن

روش های محاسبه نیاز سرمایی

سرمای ناکافی زمستان

حتما ببینید

کتاب آموزشی اصول صحیح ساخت جایگاه دام

کتاب آموزشی اصول صحیح ساخت جایگاه دام

هر موجود زنده ای برای زنده ماندن و تولید مثل و ازدیاد نسل نیاز به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *