کتاب آموزشی بررسی قارچ های بیماری زای زنبور عسل

کتاب آموزشی بررسی قارچ های بیماری زای زنبور عسل

وجود بیماری ها در زنبور عسل و زنبورستان ها به قدمت وجود زنبور است ولی شناخت این بیماری ها کمتر از سایر دام ها بوده است. با وجود این، هزاران سال پیش اطلاعاتی در مورد بیماری های زنبور وجود داشته است. با پیشرفت علم، آگاهی ما نیز در خصوص بیماری های زنبور عسل به میزان وسیعی پیشرفت کرده است. عوامل اجتماعی، محیطی و ژنتیکی موثر بر سلامت زنبور عسل بهتر شناخته شده اند. جانداران ذره بینی عامل بیماری های زنبور عسل شناسایی و دارو های جدید برای مبارزه آن ها تولید شده است.

بیماری های قارچی در زنبور عسل جز آن دسته از بیماری هایی محسوب می شوند که عمدتا در نوزادان زنبور باعث بیماری می شود. این بیماری طی سال های متمادی بروز می نماید و باعث خسارات اقتصادی فراوانی می گردد. با توجه به اینکه قارچ در محیط مرطوب و بارانی رشد و نمو فراوانی دارند بنابراین استان های شمالی کشور که شرایط آب و هوایی مرطوب و مناسب برای قارچ ها را دارا می باشند شیوع بیماری قارچی در آن ها فراوان است.

عدم رعایت مسائل بهداشتی در زنبورستان ها می تواند در شیوع بیماری نقش مهمی داشته باشد. اگر در کنترل ریشه کنی این دسته از بیماری ها کوشش کافی به عمل نیاید در صدور فرآورده های زنبور عسل به کشور های دیگر به مشکل جدی مواجه خواهیم شد. از طرفی فرآورده های زنبور عسل قارچ های فرصت طلب به نحوی حضور دارند که می توانند شرایط مناسب برای خود زنبور عسل و یا مصرف کننده مشکلاتی را به وجود آورند. بنابراین مطالعه گسترده در زمینه این دسته از بیماری های زنبور عسل می تواند در شناخت و نهایتا کنترل و ریشه کنی آن ها موثر واقع گردد.

کتاب آموزشی بررسی قارچ های بیماری زای زنبور عسل

 

هدف این کتاب آموزشی

آشنا سازی زنبور داران با انواع بیماری های قارچی

نحوه کنترل و مبارزه بر علیه بیماری های قارچی

افزایش تولید به جهت پیشگیری از فعالیت های قارچ های بیماری زا

فهرست کتاب آموزشی

کلیات بیماری های قارچی

منشا عفونت بیماری های قارچی

بیماری های مهم قارچی زنبور عسل

عامل بیماری

راه های سرایت بیماری

تشخیص بیماری

بیماری در ایران

بیماری های کپک گرده

بیماری نوزادان سنگی

قارچ های دیگر

حتما ببینید

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

تحقیقات و پژوهش های زیادی بیانگر اثر تیپ بر طول عمر اقتصادی و تولید گاو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *