آشنایی با گل آپارتمانی آناناس

آشنایی با گل آپارتمانی آناناس

آناناس ( Ananas ) متعلق به خانواده آناناس است. اگرچه گیاه گلخانه ای می باشد ولی گاهی درون ساختمان و آپارتمان نیز نگهداری می شود به شرط آن که در جای گرم و در نور کافی قرار داده شود. چند گونه از آن ها در خاک رشد نموده و تولید میوه می نمایند از جمله گونه A. comosus که به آناناس تجاری معروف است.

گیاهان برای داشتن برگ های زینتی با نوارهای سبز و خاکستری و یا سفید مورد توجه می باشند. برگ های گراس مانند به صورت تجمع و فشرده در پایین ایجاد می شوند.

خاک بایستی مورد توجه باشد که از مخلوطی از دو قسمت لوم فیبری، یک قسمت پیت و یا خاک برگ پوسیده و یک قسمت شن ساخته شود. آبیاری بایستی منظم و کافی باشد لیکن تا آبیاری بعدی بایستی اجازه داده شود خاک خشک شود. گیاه بایستی در هوای گرم و نور کافی قرار داده شود و هر سال هنگام گل و میوه در ابتداری بهار گلدان و خاک آن تعویض شود.

بهترین راه تکثیر جدا نمودن جوانه ها از اطراف گیاه است. جوانه ای را هم که بالای میوه به صورت رویشی باقی مانده نیز می توان جدا نمود و از آن گیاه کاملی به دست آورد. جوانه ها که از گیاه مادر جدا شده اند بایستی ۲ تا چند روز در معرض هوا قرار داده شده تا رطوبت آن ها کاملا گرفته شود. سپس آن ها در شن مرطوب کشت داده شده تا ریشه ایجاد نمایند ( معمولا حدود یک ماه ). بعد از آن گیاهان کوچک را می توان در خاک مخصوص که قبلا توضیح داده شد در گلدان قرار داد و در گرما با نور کافی و با آبیاری منظم آنها را به صورت گیاهان بالغ به ثمر رساند.

منبع : خرید مجازی

حتما ببینید

آشنایی با گیاه بادنجان

آشنایی با گیاه بادنجان

بادنجان ( Eggplant ) با نام علمی Solanum Melongena متعلق به خانواده تاجریزی است. ارزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *