نقش آبزیان در پیشگیری از بیماری ها

نقش آبزیان در پیشگیری از بیماری ها

بیماری قلبی عروقی: اسیدهای چرب امگا۳ ماهی در کاهش میزان کلسترول و سایر چربی های نامطلوب خون، پایین آوردن فشار خون، تعدیل تجمع پلاکت ها، خواص ضد لختگی در عروق، کاهش تصلب شرایین نقش موثری را ایفا می کند.

بیماری سرطان: اسیدهای چرب موجود در ماهی در کاهش خطر ابتلا انواع سرطان و درمان آن ها از جمله سرطان رحم، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه موثر می باشد.

اختلالات دوران بارداری و شیردهی: مصرف ماهی در رشد نرمال جنین و نوزاد – افزایش وزن – کاهش تولد نوزاد نارس و نیز افزایش شانس زنده ماندن نوزاد نارس – بهبود رشد و تکامل سلول های مغزی و سیستم عصبی جنین – افزایش ایمنی – افزایش تولید شیر – کاهش افسردگی پس از زایمان نقش مهمی دارد.

بیماری دیابت: اسیدهای چرب امگا۳ در تنظیم چربی های خون و کاهش تشکیل پلاکت در جدار رگ ها و کنترل پیشگیری عوارض دیابت در بیماران دیابتی موثر می باشد.

نقش آبزیان در پیشگیری از بیماری ها

آرتریت رو ماتوئید: مصرف ماهی باعث کاهش ایجاد روماتیسم مفصلی و تسریع بهبود بیماری می گردد.

بیماری افسردگی: افسردگی حاد یک بیمار شناخته شده و وخیم روحی ناشی از فعالیت بیش از اندازه در مسیر عبور پیام های عصبی می باشد. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی قادر است از این فعالیت بکاهند.

گواتر و اختلالات ناشی از کمبود ید: مصرف ماهیان دریاهای آزاد و اقیانوس ها می توانند از بروز اختلالات ناشی از کمبود ید و گواتر پیشگیری کنند.

چاقی و افزایش وزن: افراد چاق در معرض خطر ابتلا به سرطان، دیابت و انسداد عروق کرونر هستند. مصرف ماهی به علت میزان اندک چربی آن سبب کاهش وزن و قند می شود.

بیماری های پوستی: مصرف اسیدهای چرب امگا۳ پوست را نرم تر می کند. خشکی پوست، اگزما و مشکلات پوستی می توانند با مصرف ماهی بهبود یابند.

مصرف ماهی همچنین در کنترل و درمان برخی بیماری ها از جمله آسم و انواع آلرژی ها، سردردهای میگرنی، آلزایمر، ریزش مو، دردهای کلیه و… نقش مهمی دارد.

 

محصولات فروشگاه در زمینه شیلات

[product-catalogue id=’6′]

حتما ببینید

کتاب آموزشی بیماری ساق سیاه

کتاب آموزشی بیماری ساق سیاه

  کتاب آموزشی بیماری ساق سیاه سلامت بذر سیب زمینی یکی از عوامل مهم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *