کتاب آموزشی سیستم آبیاری قطره ای نواری ( تیپ )

کتاب آموزشی سیستم آبیاری قطره ای نواری ( تیپ )

کشور ایران جزء مناطق خشک و نیمه خشک جهان می باشد. برداشت بی رویه آب و کاهش بارندگی ها در سال های اخیر باعث افت شدید منابع آب های سطحی و زیرزمینی شده است. چنانچه آب های زیرزمینی را به عنوان منابع دیر تجدید شنوده یاد کنیم، اهمیت و لزوم حفظ آن روشن می شود. عوامل فوق ما را با بحران کم آبی مواجه ساخته است که باید چاره ای اندیشید.

برای راه کارهای مقابله با کم آبی میتوان به حفظ و دخیره نزولات آسمانی، جمع آوری هرزآبها، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری اشاره کرد. با توجه به اینکه بیشترین مصرف در بخش کشاورزی بوده و پایین ترین راندمان نیز در این بخش است. تلاش در جهت افزایش راندمان آبیاری مزارع بسیار ضروری می باشد.

تجهیز درصدی از مزارع به سیستم آبیاری بارانی تا حدودی راندمان مصرف آب را افزایش داده و صرفه جویی در آب کشاورزی کمک کرده است اما در حال حاضر شاهد هستیم که تعداد چشمگیری از چاه های آب کشاورزی خشک شده و یا آب دهی آنها به میزان زیادی کاهش یافته است. این مسئله حتی کاربرد سیستم آبیاری بارانی را مشکل یا غیر ممکن ساخته است. در صورتی که با همن میزان آب و با استفاده از سیستم قطره ای نواری می توان راندمان آبیاری را افزایش داده و سطح قابل توجهی از مزارع را آبیاری نمود.

کتاب آموزشی سیستم آبیاری قطره ای نواری ( تیپ )

فهرست کتاب آموزشی

مزایای سیستم آبیاری قطره ای نواری

مشخصات سیستم

خطوط اصلی

خطوط فرعی

نوارهای آبیاری

نکات قابل توجه در طراحی سیستم

حتما ببینید

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

تحقیقات و پژوهش های زیادی بیانگر اثر تیپ بر طول عمر اقتصادی و تولید گاو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *