کتاب آموزشی فرمونهای حشرات و کاربرد آنها در مدیریت تلفیقی آفات نباتی

کتاب آموزشی فرمونهای حشرات و کاربرد آنها در مدیریت تلفیقی آفات نباتی

از آنجایی که جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است و تامین غذا برای این جمعیت در حال رشد، ضروری است در نتیجه کنترل اساسی آفات می تواند از جنبه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت باشد. استفاده روز افزون از حشره کشهای متداول باعث پیدایش حشرات مقاوم، طغیان آفات، تغییرات شدید اکولوژیک، نابودی محیط زیست و در نهایت رکود اقتصادی می شود.

تعداد آفاتی که به آفت کش ها مقاوم می گردند پیوسته در حال افزایش است که این امر باعث تشدید فشار به شرکتهای تولید کننده مواد شیمیایی دفع آفات جهت ارائه فرمولاسیونهای جدید آلودگی بیشتر محیط زیست می گردد. از این رو در واکنش به مشکلات و معضلاتی که در اثر استفاده بی رویه از سموم ایجاد گردیده، سیاست مدیریت تلفیقی آفات ( IPM ) بوجود آمده است.

مدیریت تلفیقی آفات مجموعه ای از روشهای مختلف جهت کنترل آفات است که با حداقل این هزینه جمعیت این آفت را پایین آورده و آلودگی زیست محیطی ناشی از سموم شیمیایی را به حداقل می رساند. یکی از این روشها استفاده از فرمونهای حشرات است. موجودات زنده بوسیله احساس پنجگانه شان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

ارتباط بین موجودات زنده مختلف در طبیعت یکی از اساسی ترین نیازهای آنها برای ادامه زندگی است. هر حشره ای که توان برقراری ارتباط بیشتری با حشرات دیگر داشته باشد موفق تر است و عدم وجود این رابطه حتی ساده ترین رفتارها را به مخاطره می اندازد. پاره ای از این ارتباطات در حشرات توسط فرمونها صورت می گیرد.

کتاب آموزشی فرمونهای حشرات و کاربرد آنها در مدیریت تلفیقی آفات نباتی

هدف های این کتاب آموزشی

خواننده گرامی شما با مطالعه این کتاب آموزشی با انواع فرمونهای حشرات و ماهیت آنها ،نحوه کاربرد فرمونها در مدیریت تلفیقی آفات نباتی ، انواع تله های فرمونی و نکات مهم در نصب و بازدید تله ها آشنا می شوید.

فهرست کتاب آموزشی

فرمونها

ماهیت فرمونها

انواع فرمونها

فرمونهای جنسی

کاربرد فرمونها در مدیریت تلفیقی آفات

ردیابی

تله های شکار

جلب و شکار

اختلال در جفت گیری

نکات مهم در نصب و بازدید تله های فرمونی

مجموعه آموزش زراعت (عمومی)

حتما ببینید

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

کتاب آموزشی تیپ در گاو های شیری

تحقیقات و پژوهش های زیادی بیانگر اثر تیپ بر طول عمر اقتصادی و تولید گاو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *